maandag 16 juni 2014

Dag Mickey's


Dat was het dan. Het eerst jaar als juf, nou ja toekomstige juf dan. Het jaar is voorbij gevlogen, maar ik heb er enorm van genoten. Het was een jaar van vallen en opstaan, maar ik heb een hele positieve beoordeling gehad en wat ben ik daar trots op. Ik vertel je meer over mijn eerste stage periode.

Halverwege het jaar wist ik het niet meer. Zoveel te doen voor m'n studie, ik liep enorm achter. Was het nog haalbaar? Ik dacht van niet. Toch besloot ik om door te gaan en dat door maar één gesprek. Mijn buurvrouw is ook leerkracht en bij haar kon ik terecht. We hebben ruim een uur gepraat over hoe het nu was en hoe ik me er bij voelde. De beslissing was eigenlijk al gemaakt, ik zou gaan stoppen. Toch haalde ze me over. Door het enthousiasme waarmee ik praatte en hoe leuk ik stage vond verwachtte ze dat ik er wel zou komen. Als ik er maar echt voor ging. En dat heb ik gedaan. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad op stage. Ik heb keihard gewerkt voor toetsen en dossiers die nog moesten worden gemaakt. Nog steeds heb ik geen zekerheid, maar het gaat steeds beter.

Het afgelopen half jaar liep ik stage in groep 3/4 van een Jenaplanschool. Ik had een hele lieve mentor die me echt heel erg geholpen heeft. Aan het begin kwam ik bij haar en toen heb ik mijn leerpunten besproken. Ongemerkt eigenlijk heb ik me daarin enorm ontwikkeld. Niet helemaal onbewust natuurlijk, maar wel meer dan ik eigenlijk dacht. Ik vind haar manier van lesgeven en sowieso de manier hoe zij in het leven staat heel mooi. Ik zie haar nu als een voorbeeld en zal haar niet snel vergeten.

Donderdag nam ik afscheid. Ik trakteerde de kinderen op cakejes en die hebben ze versierd met een heleboel slagroom en snoepjes. Van de klas kreeg ik een heel leuk boekje met tips & tops en lieve woordjes, een hoop loom-armbandjes, een paar persoonlijke cadeautjes en van mijn mentor een voorleesboek. Zoals je kunt lezen ben ik enorm verwend.


3 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je het alsnog hebt doorgezet en dat je het zo leuk hebt gehad! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg! Zo te zien ben je er hard voor aan het vechten! Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen