donderdag 19 juni 2014

Gelezen: Toen ik je zag - Isa Hoes


Lezen is een van m'n favoriete bezigheden. Maar niet het hele jaar. Ik heb ontdekt dat ik de meeste boeken verslind rond de zomer. In de winter lukt het me niet om door boeken heen te komen, doe mij maar een serie dan. Ik heb m'n eerste boek uitgelezen, Toen ik je zag van Isa Hoes. Het verhaal over leven met een echtgenoot die leed aan depressiviteit, maar bovenal een portret van twee mensen die zielsveel van elkaar hebben gehouden. 


Een aantal maanden geleden kreeg ik dit boek van mijn opa en oma. Ik was er ontzettend benieuwd naar, begon meteen met lezen om er vervolgens ook weer mee te stoppen. Er waren misschien twee hoofdstukken voorbij gegaan. Ongeveer twee weken geleden begon ik toch weer met lezen. Het boek ging mee in de bus naar school, 's avonds mee naar bed. Een week later, afgelopen vrijdag, was het uit.


'Isa Hoes en Antonie Kamerling ontmoeten elkaar voor het eerst tijdens de audities van Goede Tijden, Slechte Tijden. De soap wordt een groot succes en Antonie is als hartenbreker Peter Kelder al snel razend populair. Antonie en Isa worden verliefd en leiden samen een vrijgevochten leven, terwijl ze de ene rol na de andere spelen in televisieseries, speelfilms, toneelstukken en musicals. De buitenwereld ziet een stralend stel voor de camera s, maar privé gaat Antonie gebukt onder een zware neerslachtigheid. Terwijl deze depressies zich steeds vaker voordoen, probeert Isa haar gezin bij elkaar te houden, tot Antonie op 6 oktober 2010 besluit zijn leven te beëindigen.'




Ik vond het een mooi en meeslepend verhaal. Ik heb elk woord van begin tot eind gelezen. Ondanks dat het voor mij als 17-jarige moeilijk te begrijpen is, heb ik enorm meegevoeld. Wat moet het moeilijk zijn om dit te doorstaan. Een prachtig verhaal waarin je het echt verhaal van Antonie leest en hoe moedig Isa is geweest. Daarnaast zijn er ook nog eens mooie foto's aan toegevoegd, zowel van de paparazzi als uit de privé collectie.

Een dikke aanrader vind ik het. Zeker als je een beetje iets van Antonie gevolgd hebt, moet je dit boek gelezen hebben.

Heb jij Toen ik je zag al gelezen? Wat vond je er van?

3 opmerkingen:

  1. Ik ben ontzettend nieuwsgierig geworden. Fijne review !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben het boek ook thuis, zat te twijfelen of ik het moest lezen of niet, maar het klinkt heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen