dinsdag 5 augustus 2014

Goedkoper boeken kopen


Lezen is in de vakantie echt één van mijn favoriete bezigheden. Voor lezen zijn boeken nodig en boeken kosten geld. Oke, niet als je ze bij de bieb haalt maar wat is er fijner dan een boek wat nog helemaal nieuw is, naar papier ruikt en helemaal van jou is. Boeken kunnen best prijzig zijn en daarom deel ik vandaag tips om boeken goedkoper te kopen.

Het allergoedkoopst is natuurlijk om naar de bibliotheek te gaan. Daar betaal je voor een jaar lidmaatschap en vervolgens mag je het hele jaar boeken lenen.
Koop boeken niet meteen wanneer ze uitkomen. Enige tijd later zijn de boeken vaak in prijs verlaagd. Zeker als er bijvoorbeeld een vervolg is uitgekomen gebeurt dit.
Ga voor een e-book. Deze zijn vaak stukke goedkoper. Zo is Zwart-Wit van Gillian King als papieren versie €14,95 maar in de iBooks store maar €4,95. Wanneer je geen e-reader hebt wordt het natuurlijk toch een duurder grapje, maar als je daar een aantal jaar meedoet zou het zou maar eens kunnen dat je die kosten er nog uithaalt ook. En het is niet te vergeten beter voor het milieu. Ik heb zelf een iPad mini waarop de iBooks app zit en daarmee lees ik een deel van mijn boeken.
Iets waar ik zelf niet heel erg fan van ben, maar zeker wel een optie is, is boeken kopen op bijvoorbeeld www.voordeelboekenonline.nl. Hier worden licht beschadigde boeken verkocht. Van ieder boek wat daar verkocht wordt ligt de prijs tussen de 30% en 40% onder de nationale boekenprijs. Al die boeken zijn nieuw. Ik ben helaas best wel perfectionistisch en kijk in de boekhandel altijd naar het mooist uitziende boek, dus dit is niks voor mij maar misschien wel voor jou.

6 opmerkingen:

  1. Handige tips! De laatste tip zou ook niks voor mij zijn, haha. Ik wil mijn boeken veel te mooi hebben; ik vind het vreselijk om beschadigde boeken te krijgen, al betaal ik er wat minder voor :')

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind bookdepository een handige site om goedkoop Engelse boeken te scoren. En ze hebben gratis verzending wereldwijd:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je engels leest en paypal hebt is www.awesomebooks.com ook een goede website!! En bol tweedehands.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de handige tips! Mijn Engels is bijzonder slecht maar misschien hebben andere lezeressen er wel iets aan.

      Verwijderen