vrijdag 24 juli 2015

Mijn vakantie in foto's #1 Frankrijk

Maandag kwam ik terug van een heerlijke weekje vertoeven bij Center Parcs Le Lac D'Ailette. Al vanaf dat ik een ongeboren kind ben kom ik elk jaar wel een keer bij Center Parcs maar eigenlijk was dit altijd binnen Nederland en België. In de zomervakantie gaan mijn vriend en ik nog altijd mee op vakantie naar Frankrijk. Het werd eens tijd om Frankrijk en Center Parcs met elkaar te combineren en zo kozen we dit park. Ik neem je mee door ons weekje vakantie, kijk mee!


Op maandag 13 juli vertrokken we naar Frankrijk, het was maar 4,5 uur rijden vanaf ons huis. Zo Noordelijk hebben we nog nooit gezeten maar het is altijd een lange zit. Al snel ontdekten we dat ook het park nogal wat hoogteverschillen had, dus dat beloofde nog wat voor de rest van de week. Na aankomst deden we dus meteen boodschappen omdat we alleen nu nog het park op mochten met de auto. 's Avonds gingen we nog een stukje lopen om het park te bekijken. Wat ik vooral leuk vind is dat de cottages allemaal verschillende kleurtjes hebben en sommigen ook aan het water staan.
Wat wij vooral zo leuk aan Center Parcs vinden is absoluut het zwembad. Helaas was het vaak vele malen drukker dan hier op het zwembad maar 's avonds was het prima te doen. Ik geloof dat er wel acht glijbanen waren inclusief een wildwaterbaan, die natuurlijk het leukste is. 
Op woensdag het werd het zo'n 29 graden, erg warm voor de plaats waar wij zaten. We besloten die dag naar Reims te gaan. Dit is een grote plaats in de buurt van waar wij zaten. Behalve het culturele stukje van de stad hadden we van tevoren ook gelezen dat er zo'n 400 winkels en ik ontdekte dat er een Sephora was. Toen was ik door het dolle heen en besloot een wishlist op te stellen. Hierop stonden vooral producten van Too Faced. Zo blij als ik van tevoren was, zo teleurgesteld was ik toen we er waren. Beide filialen van Sephora in Reims verkochten dit niet. Uiteindelijk zorgde dit ervoor dat ik slechts met een douchegel naar huis ging.
Donderdag beloofde een hele warme dag te worden dus wij wilden graag een elektrisch bootje huren en lekker het meer op. Helaas hadden we niet gedacht aan de Franse tijden waarbij dit dus niet kon tussen 11.45 en 14.00. Met als gevolg dat we gingen tafeltennissen waar het dus eigenlijk veel te warm voor was. Gelukkig kon het vrijdag wel (overigens weer niet om het moment dat wij wilden, vanwege de wisseldag) en toen hebben we ervan genoten. 
Natuurlijk moesten we ook even een foto maken van een leuk stukje in het Market Dome (het centrum van het park waar de receptie, zwembad, winkeltjes en restaurants zitten). 
En toen was het alweer zaterdag. Onderweg naar het park kwamen we langs Laôn, wat er heel leuk uitzag dus ook hier gingen we een dagje naartoe. Het plaatsje lag voor een deel beneden en voor een deel op de berg. Voor 1,20 kon je met een trammetje naar boven, uitstappen en later weer terug. Lekker even de toerist uithangen dus. Frankrijk kunnen we ook nooit verlaten zonder een crêpe te eten dus dat deden we bij een gezellig terrasje. De bediening was echt top en heel vriendelijk daar. 
Zondag was een heerlijk relaxt dagje. Lekker rustig aandoen, zwemmen en 's avonds pizza eten. Dat mes erbij was ontzettend handig. Ik heb nog nooit zo makkelijk m'n pizza kunnen snijden.

Afgelopen maandag moesten we helaas weer naar huis. Maar we zijn de hele dag nog daar gebleven. We konden gewoon nog gebruik maken van het zwembad en zijn nog wezen midgetgolfen en bowlen. 

Het was een erg gezellige week in Frankrijk met heerlijk weer. We hebben genoten van het zwembad en 's avonds ouderwets spelletjes gedaan na het zwemmen. Standaard eerst Yathzee met z'n vijven en daarna gingen m'n vader, Danny en ik door met kaarten tot in de late uurtjes. 

Op naar de volgende vakantie! Die overigens maandag al is, dus binnenkort kunnen jullie meer foto's verwachten.

Ben jij al op vakantie geweest, ga je nog of blijf je lekker thuis dit jaar?

5 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's! Ik ga binnenkort een midweekje naar centerparcs huttenheugte, voor de rest ga ik niet op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook leuk! Bij de pizzeria daar hebben ze een onwijs lekker toetje om te delen!

      Verwijderen
  2. Klinkt als een heerlijke vakantie. Oooh, zo'n zwembad lijkt me echt heerlijk (stiekem ben ik nog een beetje kind als ik zo'n toffe zwembaden zie, haha)

    BeantwoordenVerwijderen