woensdag 20 november 2013

Shoplog Amsterdam! (Flormar, MAC, HEMA beauty, etc.)


Zondag ben ik een dagje naar Amsterdam geweest met mijn vriend. Het was erg gezellig en ik heb natuurlijk geshopt. We waren rond 12.00 uur in Amsterdam en namen om 18.30 de trein terug naar Utrecht. Ben jij benieuwd naar wat ik gekocht heb?





Ik zal beginnen met het item waar ik het meest blij mee ben. Dat is mijn allereerste aankoop van MAC. Iets wat ik heel graag wilde van MAC was een palette om zelf te vullen. Bij de Bijenkorf hadden ze deze voor 2 en voor 4 oogschaduws. Ik koos ervoor om een mooi palette voor 4 te kopen. Daarbij kocht ik nu één oogschaduw om deze mee te vullen. Het is een mooie lichte taupe kleur. Deze wil ik vooral gaan gebruiken om mijn wenkbrauw bij te kleuren. Ik gebruik nu een klein palette van NYX voor mensen met blond haar. Deze is bijna op, dus ik had sowieso iets nieuws nodig. Deze kleur, Charcoal brown, staat natuurlijker bij mijn haarkleur. Hij is nog altijd donkerder maar niet meer zo donker als ik tot nu toe gebruikte.
Pro Palette x 4: €6,50.
Oogschaduw Charcoal Brown: €13,00.




Ik was ontzettend benieuwd naar de Flormar. Om heel eerlijk te zijn kende ik het merk niet totdat ik erover las bij andere bloggers. Ik bracht een bezoekje aan de Flormar en ik vind het een leuke winkel. Het was wel kleiner dat ik verwacht had, maar dat komt misschien door de foto's die ik gezien heb. Foto's vertekenen vaak het echte beeld toch. Maar teleurgesteld was ik zeker niet. Ik heb een aantal mooie producten uitgezocht. Als eerst een mooie blush. Bij de Flormar hebben ze twee prijsklassen. Een budgetproof deel en een deel met prijzen als Maybelline en Rimmel Londen denk ik. Ik hou persoonlijk niet heel erg van budgetproof producten. Erg zonde eigenlijk want vaak zitten er echt wel mooie producten bij. Deze keer koos ik dus ook voor de tweede prijsklasse. Ik vind het moeilijk om de kleur te bepalen. Het heeft wat weg van oudroze, maar zo donker is het niet. Een beetje peachy vind ik hem ook wel. Over de kleur ben ik nog niet helemaal uit. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar deze blush. Hoe zal de kwaliteit zijn en is hij fijn in gebruik?









Het tweede product bij Flormar is een mooie legergroene oogschaduw. Zo'n groene oogschaduw had ik nog niet in mijn stash. Hij zag er mooi uit dus ik besloot ook deze aan mijn winkelmandje toe te voegen. 
Als derde ging ik voor een mooie lipstick. Ik had op een andere blog (ik weet niet meer welke) een hele mooie lipstick gezien die ik ook graag wilde. Stond ik daarvoor de lipsticks, niet meer wetende welke dat ook alweer was. Ik balen.. Dus dan maar op zoek naar een lipstick die ik er gewoon mooi uit vind zien. Ik had al heel wat swatches gemaakt in de winkel totdat ik een hele mooie roze lipstick vond. Ik keek onderop om te zien welk nummer het was. En jawel, het was de Revolution Perfect Lipstick R12. Precies de lipstick die ik gezien had op de andere blog. Toen ik het las herkende ik het meteen weer. Toch grappig dat ik precies die uitkoos als mooiste.
Er was een leuke actie bij Flormar: 4 halen, 3 betalen. En dus koos ik nog een nagellakje als vierde product. Het is een mintgroene kleur en het is een mat lakje. Dat is de eerste die ik kocht, dus ik ben daar erg benieuwd naar. En natuurlijk fijn dat deze nu gratis was.
Ik kreeg er ook nog een cadeautje bij, een mini manicure set in een mooi kokertje.
Blush: €7,95.
Oogschaduw: €4,95.
Lipstick: €7,95.
Nagellak: €3,50 of €3,95.





Ook ben ik naar de H&M geweest. Om de verleiding te weerstaan heb ik maar niet naar kleding gekeken. Ik heb alleen gekeken naar wat ik nodig had, wanten. Ik kocht deze heerlijke dikke grijze wanten. Wanten houden je handen warmer dan handschoenen en ik vind ze ook nog eens ontzettend leuk.
Omdat er maar één H&M is met een home afdeling, moest ik daar toch wel echt even kijken. Ik kocht er onwijs schattige kaarsjes die ook nog eens spotgoedkoop waren.
Wanten: €9,95.
Kaarsen: €2,95.



Bij de HEMA beauty was ik ook nog nooit geweest dus ook daar nam ik even een kijkje. Ik kocht er geen make-up maar wel sponsjes om mijn foundation mee aan te brengen. Ik kocht deze in een mooi roze hoesje zodat de spons niet af kan geven aan mijn make-up producten. Het is niet erg fijn als alles onder de foundation zit. Ook kocht ik een foundation kwast uit de collectie met witte steel. Dit zijn de beste HEMA kwasten als je het mij vraagt. Ik gebruik tegenwoordig helemaal geen kwasten voor mijn foundation maar hij kan altijd van pas komen. Dan kocht ik nog een kwastje om eyeliner of wenkbrauwpoeder mee aan te brengen. Deze is er helaas niet met witte steel.
Sponzen: €2,60.
Foundation kwast: €3,10.
Eyeliner kwast: €2,60.





Bij Etos was de make-up van Rimmel in de aanbieding. Ik wilde graag de transparante lipliner kopen. Het lijkt me heel fijn, omdat je zo altijd een lippotlood hebt en niet voor elke lipstick een aparte moet kopen. En omdat het 1 + 1 gratis was koos ik voor een mooi feestelijk lakje als tweede product. Bij de kassa zag ik de mini producten liggen en daarvan kocht ik nog een deodorant van Dove, voor onderweg in mijn tas.




De Lush kon ik zeker ook niet voorbij lopen. Daar kocht ik een lipscrub. Dat is voor mij echt een must-have in de winter. Ik twijfelde tussen Popcorn en Santa's maar besloot toch voor Santa's te gaan. Een lekkere rode lipscrub met colasmaak. Als je goed kijkt, zie je ook nog hele schattige, kleine hartjes bovenop de lipscrub.
Lipscrub: €9,65

Als laatst de Kruidvat, daar kocht ik twee nieuwe haarklipjes, die ik bijna altijd in mijn haar heb. Er was er een kapot en ik wil altijd wat als reserve hebben. Tegenwoordig hebben ze de stay- in- hair clips. Ik ben benieuwd of ik dat wat vind of niet. Ik hoop niet dat ze vast blijven zitten in mijn haar.
Haarklipjes: €2,50.





Toen ik min of meer klaar was met winkelen - ik was overal geweest waar ik naartoe wilde - liepen we langs Pathé en kwam mijn vriend met het idee om naar de bios te gaan. Om 16.00 uur draaide het Diner. Een film waarvan we het boek hebben gelezen voor school en daar toch wel benieuwd naar waren. Het was een leuke film en gelukkig klopte die met het boek. Ik vind het nooit fijn als er dingen ineens heel anders zijn. Wat wel jammer was, was dat het een open eind had. Persoonlijk hou ik daar niet zo van. Het boek had dat ook, maar dat was ik alweer vergeten. Het is wel een bijzondere bioscoop. Ik denk dat het vroeger een theater is geweest, wel heel mooi.

Ik ben ontzettend blij met mijn aanwinsten. Zeker met mijn eerste MAC producten. Op naar de volgende oogschaduw om mijn palette mee te vullen. Gelukkig zijn deze wel te koop in Utrecht.

Wat vind jij van mijn aankoopjes? Heb jij het weekend iets leuks gedaan?

2 opmerkingen:

  1. Leuke items heb je gescoord! Mooie, schattige kaarsjes van H&M en de lipscrub van Lush ziet er ook heerlijk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik vind ze ook ontzettend schattig. Is ie ook, alleen wel jammer dat het er nog wat moeilijk uitkomt omdat ie nog nieuw is.

      Verwijderen