zaterdag 4 januari 2014

Cinnamon Coffee



Koffie met een smaakje, ik hou ervan maar toch neem ik het vaak alleen op een terrasje en dat doen volgens mij vele van jullie ook. Toen ik erover nadacht, ben ik het zelf thuis ook eens gaan maken. Het is echt super simpel. Ik ging vandaag voor de variant met kaneel. Het was de eerste keer dat ik het probeerde en het was echt heerlijk.

Benodigdheden

- Mok
- Kaneelpoeder
- Senseo/koffiezetapparaat
- Koffiepad/koffie

Je kunt gewoon koffie zetten als normaal. Ik drink altijd cappuccino uit ons Senseo-apparaat en daarmee maakt ik het ook nu. Voordat ik de koffie mijn mok in liet lopen, strooide ik een klein beetje kaneelpoeder in mijn mok. Ik doe ongeveer een half theelepeltje, maar je kunt natuurlijk altijd meer of minder doen. Vervolgens laat je dus de koffie daar over heen lopen (bij gewone koffie schenk je het erover heen). Even roeren en klaar is je kaneelkoffie. Voeg er naar smaak wel nog even melk of suiker aan toe. Simpeler kan niet. Potjes kaneelpoeder zijn gewoon te koop in de supermarkt en liggen bij de kruiden.


Drink smakelijk!

Behalve kaneel kun je natuurlijk allerlei variaties maken. Zo kun je het bijvoorbeeld ook doen met karamelsiroop. Als je dat maakt, is het ook weer heerlijk om slagroom met mini karamelblokjes erop te doen. En voor de 18+ mensen, een scheutje amaretto is ook erg lekker in de koffie. 

Ga jij een koffie met smaakje proberen of weet je nog meer lekkere toevoegingen aan je koffie?

2 opmerkingen: