vrijdag 17 januari 2014

Review: Crossfire - Verslaafd aan jou

Nadat ik de Vijftig Tinten serie heb uitgelezen en de eerste twee delen die verschenen zijn van Muren van Glas, heb ik nu ook deel één van de Crossfire serie gelezen. Ondanks dat ik dus al twee series van erotische romans gelezen heb, was ik ook weer benieuwd naar deze. Wat is het verhaal deze keer? Wat maakt het anders dan Vijftig tinten en Muren van Glas?

Gideon Cross en Eva Tramell dragen beiden een beschadigd verleden met zich mee, maar hun passie en lust zijn even bedwelmend als gevaarlijk...

Hij was oogverblindend, briljant, grillig en opwindend. Ik had me nog nooit tot iets of iemand zo aangetrokken gevoeld. Ik hunkerde naar zijn aanraking alsof ik aan hem verslaafd was, ook al wist ik dat mijn verdediging daar zwakker van werd. Ik was bezoedeld, beschadigd, maar hij wist zonder enige moeite bij mij de juiste snaar te raken.
Gideon had zijn eigen demonen. Zijn liefde liet me niet meer los, maar het gevaar bleef dat we door ons gekwelde verleden uit elkaar gerukt zouden worden.

Verslaafd aan jou neemt je mee naar de uiterste grenzen van obsessie... en daar voorbij. Het is het perfecte boek voor alle liefhebbers van Vijftig tinten grijs van E.L. James

Om heel eerlijk te zijn, heb ik de beschrijving niet eens gelezen voordat ik het boek kocht. Bij de Hunkemöller werd de serie me aangeraden door de verkoopster toen ik het met mijn moeder over Vijftig tinten had. Omdat ik echt 'verslaafd' ben aan de boeken besloot ik ook meteen om de Crossfire serie te gaan lezen. Misschien denk je wel, wordt her niet saai om telkens weer hetzelfde te lezen? Nee hoor, het is juist heel leuk om de verschillen te zien, hoe elke schrijver er een eigen draai en vormgeving aan toevoegt.

Net als toen ik Vijftig tinten en Muren van Glas aan het lezen was, was ik binnen no-time door m'n boek heen. Het leest makkelijk weg en je wilt maar doorlezen. Dat is natuurlijk precies wat de schrijver wil bereiken. Vaak vind ik het trouwens wel zonde. Heb ik een boek gekocht en binnen een week is 'ie uit. Ik vind het heerlijk om te lezen en je kan je wel voorstellen dat als ik al mn boeken zo snel uitlees, het een duur grapje wordt in een jaar. Het was niet echt een verrassend verhaal meer, maar toch waren er ook een aantal dingen weer heel anders.

Ik vergelijk hier alleen de eerste delen van de series omdat ik nu ook alleen het eerste deel heb gelezen van de Crossfire serie. Voor de mensen die de series niet kennen: het gaat bij alledrie over een vrouw die een rijke man ontmoet en zich seksueel tot elkaar aangetrokken voelen. De manier waarop ze elkaar ontmoeten en hoe ze met elkaar omgaan is in elke serie verschillend. De mannen hebben in alle series ontzettend veel macht door het geld en de bedrijven die ze hebben. Op seksueel gebied hebben ze allemaal een opvallend verleden met veel vrouwen.

Gideon Cross en Eva Trammel ontmoeten elkaar in de gang van Gideon's bedrijf, iets wat Eva op dat moment nog niet weet. Ze is in New York komen wonen met haar (biseksuele) vriend Cary waar ze mee omgaat alsof hij haar broer is. Gideon maakt haar al snel duidelijk wat hij wil. Seks, met Eva. Maar Eva gaat daar niet zomaar zo makkelijk mee om. Gideon moet moeite doen om haar het bed in te krijgen, maar het lukt wel. De seksuele energie hangt tussen hun in en ze krijgen er geen genoeg van. Maar zo makkelijk gaat het allemaal niet. Beide hebben een verleden en problemen. Gebeurtenissen hebben hun leven veranderd. Wat maakt het dat het problemen vormt voor hun relatie? Lees dat zelf maar in Verslaafd aan jou!

Op dit moment ben ik het tweede deel aan het lezen, Begeerd door jou. Dat ik ook die gekocht heb zegt ook wel wat over hoe ik deel een vond lijkt mij.

Eerder schreef ik ook al een review over Vijftig tinten.

4 opmerkingen: