maandag 3 februari 2014

Personal Update


Je zult wel denken, alweer een personal update? Ja, alweer. Het is even nodig. Na al ruim een week geen artikelen te hebben geplaatst, vind ik het tijd om jullie even te laten weten hoe het is. Er zijn nog al wat dingetjes gebeurd waardoor mijn wereld even op z'n kop stond en dat ga ik even met jullie delen.

Laat ik maar beginnen met het niet zo leuke, dan zijn we daar vanaf. Vorige week vrijdag heeft mijn vader een zware longembolie gehad. Dat was enorm schrikken en ook nog eens gevaarlijk. Gelukkig is hij sinds vorige week maandag weer bij ons thuis maar hij moet wel nog steeds naar het ziekenhuis voor allerlei onderzoeken en uitslagen daarvan. Verder is hij ontzettend moe en dat zal voorlopig ook wel zo blijven. Hij moet veel rust houden. Zo iets heeft best wel effect en ook van het non-stop in het ziekenhuis zitten en heen-en-weer gereis word je moe. Gelukkig gaat het beter, dat is al een positief iets.

Daarnaast twijfelde ik ook ontzettend of ik door moest gaan met mijn studie. Het is best zwaar en zeker een grote stap van HAVO naar een HBO studie. Ineens moet je veel meer zelfstandig doen en dat wist ik ook wel. Maar toch wilde dat aan het begin van het jaar niet zo lukken waardoor alles dan op het laatste moment voor de tentamens komt met de gevolgen van dien. Na een weekje thuis om uit te rusten en goed na te denken, ging ik weer naar school om wat gesprekken te voeren hierover en vrijdag heb ik besloten om het toch door te zetten en er maar gewoon voor te gaan. Dit betekent wel dat het veel tijd en energie van me vraagt. Dat heeft gevolgen voor mijn blog. Ik zal nu minder en minder regelmatig artikelen plaatsen. Ik wil er niet mee stoppen omdat ik het heerlijk vind om te schrijven en momenten uit mijn leven met jullie te delen. Het is een leuke hobby die ik niet wil opgeven. Ik hoop dat jullie hier een beetje begrip voor hebben.

Verder zou ik jullie nog laten weten hoe het met de goede voornemens gaat. Dat artikelen wordt iets verder geschoven maar komt er zeker nog! Ik hoop het deze week te kunnen schrijven.

Doe jij ook HBO en is het zo druk? Hoe ga jij daar mee om?

15 opmerkingen:

  1. Oh wat vervelend van je vader.. heftig! Maar wat fijn dat het weer ietsje beter gaat, het is inderdaad altijd lastig als je het druk hebt met school. Ik probeer altijd een soort van halfuurtje of uurtje voor mezelf, en te doen wat ik kan doen. Je kan niet meer dan je kunt! :) Ook helpen to do lijstjes bij mij heel erg.

    Liefs

    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker. Ja dat doe ik meestal ook, helpt wel hoor. Lijstjes maken doe ik inderdaad enorm veel! Dankjewel voor je lieve reactie.

      Verwijderen
  2. Ik doe ook HBO, heb hiervoor vmbo en mbo gedaan. Het is idd erg druk maar ik wil het graag. Als je het 100% wilt dan lukt het je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah wat vervelend om te horen over de gezondheid van je vader! Sterkte de komende tijd. En HBO studies zijn inderdaad heel zwaar! Probeer heel gestructureerd te werken, dat geeft rust :)
    Leuke blog trouwens! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend en heftig van je vader, wel fijn dat hij al wat aan de betere hand is. Ik weet hoe je je voelt op het HBO, ik zit ook in mijn eerste jaar.. Ik heb al wel 3 jaar MBO achter de rug maar die opleiding lijkt totaal niet op wat ik nu (communicatie - media, reclame en design) doe. Het eerste blok zat ik er ook helemaal doorheen en had ik enorm veel stress over of het me wel zou lukken, momenteel krijg ik de uitslagen van blok 2 terug en heb ik tot nu toe alle studiepunten die er te halen vallen binnen.. Dus ik begin steeds meer vertrouwen te krijgen dat het me wel gaat lukken. Het is heel hard werken maar zolang je het echt leuk vindt moet je er voor gaan!
    Welke opleiding doe je? Als ik vragen mag? :) Succes!
    Ik volg je nu via bloglovin!! X

    www.ingewm.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ontzettend leuk! Dat hield me ook tegen om te stoppen. Ik doe pabo!
      Leuk! :)

      Verwijderen
  5. Wat ontzettend vervelend van je vader zeg, heel veel sterkte daar mee! Ik vond het HBO bij vlagen ook zwaar maar als je het echt wil moet je gewoon je schouders er onder zetten en er voor gaan! :D You can do it girl!

    Liefs Rosie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik mis je poppie! Zit eventjes met tranen in m'n ogen, haha. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah knuffelll! Ik mis jou ook! Snel date plannen! <3

      Verwijderen
  7. Oh wat erg van je vader! Veel beterschap voor hem! En goede keuze heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmm erg vervelend! Ik wens je heel veel sterkte met je vader!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel sterkte gewenst met je vader. En succes met je studie.

    BeantwoordenVerwijderen