donderdag 13 februari 2014

Update goede voornemens


Zoals beloofd hier een update van mijn goede voornemens. Het gaat al beter maar zeker nog niet helemaal zoals het moet. Dat had ik overigens ook niet verwacht na anderhalve maand. Al benieuwd wat me lukt en wat nog lastig gaat? 

Hetgeen wat denk ik het moeilijkste was voor me is wel gelukt. Ik zag allerlei leuke nieuwe collecties langskomen en toch moest ik het weerstaan. Geen make-up kopen in januari is toch gelukt. Het was moeilijk maar ik heb er ook geld aan over gehouden. Toen ik begin januari bij Primark in Eindhoven was, heb ik ook wat geld bespaard. Soms stond ik met dingen in mn handen terwijl ik ze echt niet nodig had. Dan besloot ik het toch niet te kopen terwijl ik dat normaal vaak wel zou doen. Ik vind dat ik best trots mag zijn in dat opzicht.

Het gezond eten gaat me nog niet zo goed af. Ik las ergens dat je gezond eten moet toevoegen aan je eetpatroon en dat je dan vanzelf minder trek heb ik andere dingen. Sinds januari neem ik nu dus nu regelmatig appel mee in stukjes met kaneel en rozijnen. Super lekker en ook nog eens gezond. Ik neem hiervoor Pink Lady appels omdat die heel hard zijn en ook goed blijven als ik het meeneem en dus een aantal uur in mn tas zit. Ik merk nog niet altijd even goed dat ik de lekkere dingen hierdoor kan laten staan, maar dat komt met de tijd nog wel denk ik. Brood vervang ik ook nog wel eens door crackers, maar dat kan alleen wanneer ik thuis eet. 's Ochtends eet ik tegenwoordig cornflakes, de Original van Kellogg's, of yoghurt met cruesli. De cornflakes eet ik met melk en tja helaas ook met nesquick. Maar ik lust echt geen melk, dus dat leek me dan wel een oplossing.



Sporten doe ik nu een keer per week. Alleen in week 4 ben ik niet geweest. Ik had toen tentamens dus ik wilde me daar goed op focussen. Het sporten de eerste keren viel me nog best wel mee. Ik ben er nu elke keer anderhalf uur maar dat is zo voorbij. Ik merk wel dat ik vaak wissel van apparaat omdat ik het nog niet zo lang volhoud om steeds hetzelfde te doen. Die conditie moet nog opgebouwd worden.

Met het uitstellen gaat het ook al beter. Zeker voor school heb ik beter mijn best gedaan. Waar ik normaal een halve week voor mn tentamens zou beginnen, begon ik nu bijna twee weken voor de tentamens. Toch heeft dit niet overal gewerkt. Er zijn nog wat tentamens die ik niet gehaald heb. Een extra goede motivatie om nu wel m'n best te doen want ik moet er hard voor werken.

Hoe is het met jouw goede voornemens gegaan afgelopen weken?

3 opmerkingen:

  1. Motivatie is altijd belangrijk haha, ik heb hetzelfde. Zonder motivatie doe ik gewoon niks. Het scheelt dat ik wel 2x in de week standaard al 4 jaar train haha. Ik volg je!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies. Ik heb ruim een half jaar niet gesport, dus dan is het wel weer even wennen, maar nu vind ik het heerlijk.

      Verwijderen