dinsdag 29 juli 2014

Gelezen: Zestig dagen - Gillian King


Heb je wel eens zo'n boek.. Wat je onwijs leuk vindt en dat je het eigenlijk jammer vindt dat ie uit is? Dat had ik bij Zestig dagen. Ik ging naar de leeslounge bij ons winkelcentrum om daar een boek uit te zoeken. Dat was echter kleiner dan verwacht en ik vond eigenlijk geen leuk boek. Toch koos ik Zestig dagen , geschreven door Gillian King, omdat ik zo graag wilde lezen. Ik ben blij dat ik hem meenam. Hieronder lees je waarom.

In mijn kast had ik geen nieuwe boeken meer staan en geld om een nieuw boek te kopen had ik even niet. Dan maar naar de bieb. Het gebouw van de huisartsen bij ons is pas verbouwd en daar zit nu ook een leeslounge bij in, iets wat onderdeel is van de bieb. Omdat dat maar 5 minuutjes lopen is, ging ik daar even langs. Toen kwam ik erachter dat het eigenlijk alleen maar één grote boekenkast was met een hoop thrillers, waar ik niet zo van hou. Uiteindelijk vond ik Zestig dagen en die ging mee naar huis. 

Emma verhuist vier jaar na de dood van haar verloofde Gijs terug naar Den Haag, de stad waar ze vandaan komt. Ze wordt meteen weer meegezogen in het bruisende stadsleven... en in de liefde! Gijs' vroegere beste vriend Jesper woont ook in Den Haag. Hij heeft zijn hele leven op de rit, met een leuke baan en een goede relatie. Maar als hij Emma na al die jaren terugziet, raakt zijn zekerheid aan het wankelen. Eef, Jespers vriendin, moet met lede ogen aanzien hoe Jesper en Emma steeds closer worden. In een laatste wanhoopspoging eist ze dat de twee zestig geen contact met elkaar hebben zodat zij Jesper ervan kan overtuigen dat hij bij háár hoort, niet bij Emma. Kan er ook maar iemand ongeschonden uit deze strijd komen?

Mijn boek ging overal mee naartoe en binnen no time had alle 225 pagina's gelezen. Ik wilde steeds weten hoe het verhaal verder ging. Na een tijdje ging ik me wel afvragen wanneer die zestig dagen nou gingen komen. Dat komt namelijk echt pas tegen het eind. Zal ze dit expres hebben gedaan? Daardoor bleef ik wel doorlezen namelijk. Het boek was onwijs snel uit en dat vond ik heel jammer. Ik had zo graag geweten hoe het verder ging. Als je van chicklits houdt, kan ik je deze echt aanraden! Ik moest hier gewoon een review over schrijven.

Inmiddels heb ik ook O, o, Olivia van Gillian King ook gelezen, die ik toch iets minder vond. Zwart-wit heb ik al e-book aangeschaft en die ga ik deze week of volgende week lezen. 

Zestig dagen kun je onder andere bij Bruna en Bol.com kopen voor €12,95 en in de iBooks store zelf voor maar €4,95. Ik zeg doen!


4 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n enthousiaste review! Ik heb nog boeken nodig voor op vakantie, dus ga 'm maar eens opzoeken, gok ik. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heerlijke chicklit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh, ik ken dat gevoel helemaal. Dat je dan op iets in het verhaal aan het 'wachten' bent. Maar ik denk inderdaad dat de auteur dit expres heeft gedaan, om je aan het lezen te houden. Wel jammer dat je haar andere boek nu al minder leuk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen