dinsdag 26 augustus 2014

Gelezen: 21 Zomers - Chantal van Gastel


Aan het begin van de zomervakantie was ik even aan het kijken tussen de boeken bij Bruna. Daar zag ik dit boek liggen, het zag er leuk uit en ik ontdekte dat het was een boek was met korte verhalen, heerlijk voor op vakantie. Ik besloot om 'm maar meteen te kopen ook al ging ik nog lang niet op vakantie. Inmiddels heb ik 'm gelezen. Was het inderdaad zo'n leuk boek als verwacht of viel het toch tegen?

Thuis kwam ik erachter dat het boek echt nog maar een paar dagen in de winkel lag en ik dus één van de eerste was die dit boek kocht. In het boek vind je vijf zomerse korte verhalen en als klap op de vuurpijl een preview van het boek Ik wist het, welke op 15 oktober zal verschijnen. 

Ik blijf nog even zitten, de zon schijnt hier heerlijk en ik kan mijn ogen niet van de skyline afhouden. Het wordt drukker en dan weer rustiger. De ferry meert aan en vaart weer weg. Ik heb geen haast om te vertrekken. Alles wat me thuis zo dwarszit, glijdt langzaam van me af. Weet je wat? Ik denk er gewoon helemaal niet aan. Weg zijn mijn problemen. Ik ben verdorie in New York en ik ga van elke seconde genieten. Aan het eind van de zomer zal ik herboren zijn.

Toevallige ontmoetingen, wilde plannen, een nieuw begin. In de zomer lijkt alles mogelijk. Voor het eerst zijn de zwoelen zomerse korte verhalen van Chantal van Gastel samengebracht in één bundel.
In 21 Zomers gaat Lauren een zomer tegemoet zonder haar grote liefde. Roxy onderneemt in Roxy's roadtrip een gewaagde reis naar Spanje om een oude vakantieliefde terug te vinden. En Lucy is het zat om als laatste single in haar vriendengroep een blok aan ieders been te zijn en besluit het roer om te gooien in Zomer in New York.
Een heerlijk zomers leesfeest!

Meteen de eerste vakantie, dat was in Duitsland, nam ik dit boek mee. De dag begonnen we vaak met iets leuk doen, een bezoekje aan een leuk stadje of mooie bezienswaardigheden. Als we dan 's middags terug kwamen, vond ik het heerlijk om nog even in t zonnetje buiten te zitten met een leuk boek. Het was het tweede boek wat ik ging lezen op vakantie. Ik begon er in en kon bijna niet meer stoppen.

In twee middagjes las ik het heerlijke boek uit, jammer eigenlijk, maar dat geeft wel aan hoe leuk ik het boek vond. Ook al heb ik het boek nu gelezen, ik zou 'm best nog een keer lezen. Omdat ik best veel boeken lees, vergeet ik vaak weer details waar ik dan eigenlijk wel weer benieuwd naar ben.

Ben jij nog op zoek naar een leuk last minute vakantieboek of kom je niet zo makkelijk door boeken heen maar vind je lezen wel leuk? Dan raad ik je dit boek enorm aan. Ik kon me goed inleven door de fijn schrijfstijl van Chantal van Gastel.

21 Zomers is te koop bij onder andere Bruna en Bol.com voor €9,95 en in iBooks zelfs voor maar €3,49.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen