dinsdag 12 augustus 2014

Sneak peek holiday


Hoi! Vandaag een, vind ik zelf, heel leuk artikel. Ik ben twee weken op vakantie geweest en daarvan wil ik jullie graag wat foto's laten zien. 


Ik ben eerst een weekje naar Cochem in Duitsland geweest met m'n vriend en zijn gezin. We zaten daar in een huisje van een vakantiepark van Roompot. Als je in het stadje Cochem bent zie je van alle kanten de Rijksburcht. Wij zijn omhoog gelopen en hebben er even gekeken. Voor een rondleiding was helaas geen tijd meer. Die werd alleen op zaterdag en dinsdag in het Nederlands gedaan. Zaterdag was toen al voorbij en op dinsdag was het een regenachtige dag. Jammer.


Een foto die niet kan ontbreken is deze, een foto van de Mosel, op onze laatste avond hebben we een avondvaart gedaan op een grote rondvaartboot. We kwamen in het donker terug en het was heel mooi om Cochem te zien met alle lichtjes aan.


We waren naar DM geweest en ik was helemaal happy. Op een bankje aan de Mosel gingen we lunchen met de lekkere kaasbroodjes die we bij de Lidl kochten. Even samen op de foto.


Deze foto maakte ik vanaf de boot. Bijna alle huizen en hotels hebben van die mooie bloemen aan het balkon. Het doet een beetje Oostenrijks aan, maar ik denk dat het gewoon iets van de bergen is. 

Op vrijdag gingen we alweer naar huis, maar eerst nog even shoppen in Koblenz. Daar kocht ik een paar nieuwe schoenen, bracht een bezoekje aan Kiko en aan M├╝ller. 


Vrijdag avond kwamen we thuis uit Duitsland en nog voordat ik m'n tas uitgepakt had, kon ik 'm alweer inpakken. Mijn ouders hadden gelukkig alvast wat voor me klaar gelegd. Om een uur of 3 's nachts vertrokken we met mijn ouders en zusje alweer naar Frankrijk, naar de Vendee. Dit was onze stacaravan waar we een weekje hebben vertoefd. Het is niet groot, maar we zijn dan ook veel weg dus dan maakt dat niet uit.


Op 400 meter van onze camping bevond zich de zee, helaas niet met strand maar met rotsen. Toch was het mooi om te zien, zeker zo met de avondzon erop.


Met mijn zusje. 


Op maandag gingen we lekker naar het strand een plaatsje verderop. Ook dit was op zich op loopafstand, maar om nou met alle spullen te gaan sjouwen... Wij namen toch de auto. De zee was hier heel lekker, warm en schoon.


Onderweg naar huis konden we ineens niet verder, de weg was ondergelopen. Grapje! Dit is een weg die alleen te rijden is bij laag water. Ik was al eens eerder bij zo'n weg geweest maar deze was veel langer, 4 kilometer. De overkant kon je dus niet eens zien. Gelukkig was er ook een brug anders hadden we pas om half 11 van het eiland gekund.


En we kwamen leuke Volkwagenbusjes tegen. Ik vind die dingen echt heel tof om naar het strand te gaan ofzo, erin slapen lijkt me dan weer niks. Hier stonden er twee bij elkaar dus ik denk dat die mensen samen op vakantie waren ofzo.

Ik heb twee heerlijke vakanties gehad en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien. Nog even twee weken bikkelen voor school en dan ga ik nog vijf dagen weg met mijn vriend samen. 

Waar ben jij geweest of waar moet je nog op wachten?

10 opmerkingen: