zondag 21 december 2014

Hangop met kerstrestjes

In samenwerking met Brenda, heb ik een lekker receptje uit mogen kiezen op haar website, die ik ook ga delen met jullie. Omdat ik zelf dol ben op toetjes, besloot ik om daarvoor te gaan. Behalve dat ik dit receptje heel lekker vind, is het ook nog eens heel handig. Kijk mee.

Heb je zoete restjes over van de kerstdagen? Zonde om weg te gooien, want daar kunnen we wel iets mee. In combinatie met hangop en bastogne koekjes zet je een heerlijk dessert op tafel. Of misschien wel een ontbijtje, lunch of tussendoortje. Dit is op zoveel momenten lekker.

Hangop met kerstrestjes
Bereidingstijd
1 dag vooraf en 10 minuten

Ingredi├źnten voor 4 porties
♥ 500 ml yoghurt
 100 ml ongklopte (slag)room
 1 theelepel suiker
 restjes stoofpeertjes met 'sap' (kookvocht)
 restje kerstcake
 2 bastognekoekjes

Bereiding
De nacht van tevoren: bekleed een zeef met een vochtige, uitgeknepen theedoek. Plaats de zeef op een kom en giet de yoghurt in de zeef. Laat minimaal 12 uur staan in de koelkast.

Voeg suiker bij de slagroom en klop dit lobbig. Meng de uitgelekte yoghurt met slagroom. Verdeel in een glas of schaaltje een laagje stoofpeertjes met beetje 'sap'. Verdeel hierover de hangop en bestrooi dit met een beetje van het stoofperenvocht (sap) en verkruimel hierover de kerstcake en koekjes. En klaar ben je!

Voor meer lekkere gerechtjes van Brenda kun je kijken op www.brendakookt.nl

Eet smakelijk en fijne feestdagen!

6 opmerkingen:

  1. Oh, ik ben helaas niet zo'n keukenprinses...Het ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er lekker uit zeg! X Laura www.mixtfashion.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm, ziet er goed uit! Ik ben dol op hangop, en deze versie lijkt me heerlijk! :D

    BeantwoordenVerwijderen