maandag 12 januari 2015

MAC Prep + Prime Lip

MAC Matte lipstick zijn ontzettend fijn en heel mooi. Er is alleen één probleempje. Ze drogen wat uit en gaan hierdoor ophopen. Toen ik bij de MAC counter in Utrecht vroeg welke finish wel dekkend maar niet zo uitdrogend was, adviseerde ze geen lipstick, maar de MAC Prep + Prime Lip. Het was een spontaan bezoekje en ze zei dat ik ‘m maar eens moest proberen. Ik mocht de Lip base opdoen met een matte lipstick erover. Dat deed en raad maar wat ik er van vind.

Het product zit in een zwart glimmend kartonnen doosjes met allemaal kleine groene glittertjes. De Prep + Prime Lip komt omhoog door te draaien, net zoals bij een lipstick. De dop klikt vast, dat is fijn. Zo weet je zeker dat er niks kan gebeuren met het product.

Volgens MAC: Een kleurloze basis die wordt gebruikt onder lipstick. Zorgt voor een lichte hydratatie, verzacht en verfijnt de lippen. Zorgt ervoor dat aangebrachte producten voor de lippen een mooier resultaat leveren.


Het product is wit, maar op de lippen transparant. Het voelt vettig en ik heb echt het idee dat mijn lippen erdoor worden gehydrateert. De lipstick glijdt ook makkelijker over mijn lippen.Tijdens de dag merk ik dat mijn matte lipstick langer blijft zitten en niet zo snel ophoopt. Hij blijft goed op zijn plek zitten en de kleur blijft mooi intens. Na een echte maaltijd gaat het mijn mondhoeken iets ophopen, maar dat vind ik niet zo gek. De lipstick houdt het eigenlijk een schooldag vol zonder dat ik er nog iets aan hoef te doen. Bij een satin lipstick is het effect iets minder lang aanwezig, maar dat heeft natuurlijk met de finish te maken. Een satin lipstick blijft sowieso minder lang zitten.

Ik ben ontzettend tevreden over dit product en ik vind dat het wel wat meer in de spotlights mag worden gezet. Op internet vind ik bijna geen reviews van dit product namelijk.


De MAC Prep + Prime Lip is onder andere verkrijgbaar bij de MAC counters in Bijenkorf of Douglas voor €18,00. Niet goedkoop, maar zeker het geld waard. 

9 opmerkingen:

  1. Ik heb hier ook al een review van online staan, het is echt een uitkomst, heel fijn spul :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit klinkt echt als een topproduct! Ik heb ook altijd struggle met de matte lipsticks van MAC, dus deze wil ik zeker gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat goed meid lijkt mij een heel fijn product

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie nu pas dat hij dus 18 kost! Wat een schande. Hihi. Ik kocht hem samen met een aantal andere MAC producten, dus de prijs is mij even ontgaan. Ik ben er wel erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me echt een fijn product. Wel redelijk aan de prijs voor een product wat niet perse nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen ik visagie les volgde, werd door de lesgeefster altijd gezegd dat deze hetzelfde deed als een lipconditioner, en dat je het daarom dus niet moest kopen. Misschien dat dit wel meer verteld wordt en er daarom niet zoveel reviews van zijn? Al bij al vind ik het toch beter klinken dan waat die lesgeefster altijd zei! Nu wil ik het ook wel eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind hem erg fijn! Ik pak hem er inderdaad bij wanneer ik matte MAC lipsticks draag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kende dit product nog helemaal niet! Klinkt fijn!

    BeantwoordenVerwijderen