woensdag 14 januari 2015

Tips voor het kopen van cadeaus

De feestdagen zijn weer voorbij en het cadeaus geven is weer even afgelopen. Maar niet voor iedereen, verjaardagen gaan ook gewoon door. In deze tijd is het extra moeilijk om iets te bedenken voor die jarige of welke andere reden je dan ook hebt voor een cadeautje. Ik deel mijn tips met jullie.

Een goed begin is het halve werk zeggen ze altijd. In dit geval werkt het ook zo. Als je weet dat iemand bijna jarig is, luister dan goed als je bij die persoon in de buurt bent. Mensen zeggen onbewust nog wel eens dat ze iets graag willen hebben en als jij dat dan onthoudt, is het extra leuk om hem of haar daarmee te verrassen. Je kunt natuurlijk ook gewoon om een lijstje vragen, ikzelf ben bijvoorbeeld zo iemand die het hele jaar een lijstje bijhoud met alle dingen die ik graag wil.

Voordat je gaat shoppen, moet je je ook bedenken wat je er aan uit wilt geven. Daardoor kun je namelijk gerichter kijken. En dat niet alleen, wil je meerdere cadeautjes geven of liever één groot cadeau? Soms kun je ook met anderen samen een cadeau geven en hierdoor dus een groter cadeau. 

Kijk ook naar aanbiedingen. Eerder schreef ik al eens een artikel over voordeelmuis.nl. Een site waarop je gemakkelijk naar aanbiedingen kunt zoeken. Ik vind het zelf altijd heel leuk om de beste aanbiedingen uit te zoeken waardoor je dus meer kunt geven. 

Wat ik ook erg leuk vind, is het leuk inpakken van een cadeau. Wanneer het mooi ingepakt is, vind ik het al een cadeautje op zich. Bij Hema verkopen ze echt hele leuke dingen op je cadeau mooi in te pakken en te versieren.

9 opmerkingen:

  1. Leuk artikel. Ik heb zelf nooit problemen met cadeautjes kopen, behalve wanneer het voor mannen is. Hihi. Mijn vriend zij toevallig laatst wat jij hier zegt; "Ik heb al heel vaak laten vallen wat ik graag wil hebben, hoor". UHHH. Nooit opgevallen. Oops.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg handig. Ben totaal geen held in cadeaus vinden en stel het dan ook altijd uit tot het allerlaatste moment. Da's pas onhandig :s :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een handig artikel! Zelf stel ik vaak cadeaupakketten samen als ik een verjaardagscadeautje geef. Daarmee zit je eigenlijk nooit fout en maak je iemand blij met meerdere dingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijn artikeltje! Cadeautjes kopen vind ik echt het moeilijkste wat er is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handig artikel! Ik vind het ook altijd zo lastig om wat te verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen