vrijdag 6 februari 2015

Personal Update

Het is nu donderdagavond laat en eigenlijk zou ik m'n laptop dicht moeten doen en lekker moeten gaan slapen. Toch wil ik nog het een en ander aan jullie kwijt. De afgelopen tijd ben ik onwijs druk geweest met school. Vorige week had ik tentamenweek en deze week begon ik in een nieuwe groep op stage. Die dingen nemen een hoop tijd in beslag en ik wil jullie er even van op de hoogte brengen.

Allereerst m'n tentamens vorige week. Voor wie het nog niet weten, zal ik kort even vertellen wat ik doe. Vorig jaar ben ik gestart op de pabo. Mijn eerste jaar is niet al te gemakkelijk gegaan en ik heb mijn propedeuse nu ook nog niet binnen. In afgelopen tentamen week had ik weer een herkansing waarmee ik wat puntjes binnen kon slepen. Gelukkig haalde ik die toets en ben ik weer een stapje dichterbij gekomen. Ik heb nu nog één toets die ik moet halen, maar deze wordt pas in juni aangeboden, dus daar moet ik nog even op wachten.

Verder heb ik ook nog vijf andere tentamens gemaakt. Daarvan waren vier theorietoetsen en een casustoets. Alle theorietoetsen heb ik ook gehaald. Dat had ik echt totaal niet verwacht dus ik ben ontzettend blij! De casustoets heeft dit jaar een nieuwe vorm gekregen en hiervan ben ik bijna zeker dat ik een onvoldoende heb gehaald dus die ga ik dan herkansen. Maar dat hoort er ook gewoon bij. Vorig jaar heb ik denk ik ruim de helft van mijn toetsen minstens twee keer gedaan voordat ik een voldoende haalde. 

Dan nog even over stage. Afgelopen half jaar heb ik stage gelopen in groep 1/2. Ik heb het daar naar m'n zin gehad, maar ik heb ook ontdekt dat kleuters niet de groep is waar ik me echt thuis voel. Afgelopen maandag ben ik begonnen in groep 7. Dat vond ik meteen al leuker, dus ik ben benieuwd naar de komende tijd. 

Ik hoop dat ik de komende periode wat meer tijd kan vinden voor bloggen. Het schrijven zelf is niet eens het grootste probleem. Foto's maken dan weer wel. Ik heb vorige week een wit Lack tafeltje van Ikea gekocht zodat ik mooiere foto's kan maken met een witte ondergrond. Dat is heel fijn, maar nu nog de tijd vinden om de foto's te maken. In de week ben ik ontzettend druk met school, bijles geven en werken. Alleen op vrijdag is er een plekje over maar dan ga ik sporten. Ergens tussendoor moet ik toch ruimte in gaan plannen. Als jullie tips hebben, graag! In de avond is nog geen optie, daar is het nog te donker voor.

Zo, een heleboel geklets en zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn leven. Over 2,5 week ben ik trouwens ook weer even afwezig. Ik zit dan lekker voor een weekje op Gran Canaria. Ik beloof jullie om daar foto's te maken en daarna een verslagje ervan te schrijven. 

Tot snel!

7 opmerkingen:

  1. Heel begrijpelijk dat je het gewoon even heel druk hebt met je studie! Super fijn dat je in ieder geval al zeker weet dat de kleuters niet echt voor jou is weggelegd! En wauw, Gran Canaria?! Heb je nog een plaatsje in je koffer? <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Begrijpelijk dat je het even druk hebt met school! Ik vind het ook altijd nog lastig om school en bloggen te combineren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallooo! Ik ben genomineerd voor de Liebster Award! Hierbij nomineer ik jou! Je kan mijn artikel lezen op https://ylwc.wordpress.com/! Ben benieuwd naar jouw antwoorden en vragen, Liefs Yasmin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallooo! Ik ben genomineerd voor de Liebster Award! Hierbij nomineer ik jou! Je kan mijn artikel lezen op https://ylwc.wordpress.com/! Ben benieuwd naar jouw antwoorden en vragen, Liefs Yasmin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Meid als je het leuk vind en je tijd hebt kom binnenkort even langs, kan ik je laten zien hoe ik het doe. En jeetje wat ben je druk met school, knap hoor hoe je het allemaal doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Randomly found your blog and can’t express how I like it!
    It was so interesting to read your posts and also I’d like to say that you have beautiful photos!
    I’ll be happy to see you in my blog!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    BeantwoordenVerwijderen