maandag 3 augustus 2015

Gelezen: Shopaholic - Sophie Kinsella







Shopaholic


Februari 2001













Eindelijk is mijn Shopaholic serie compleet (op het laatste boek na) en kon ik deze eens helemaal gaan lezen. Eigenlijk schaam ik me om dit te moeten zeggen want als boekenliefhebber had ik dit al tien keer moeten doen. Maar nu was het zo ver. Ik begon aan het eerste deel en nu kan ik ook niet meer stoppen ook.

Stap binnen in de aanstekelijke wereld van een bruisende vrouw, die slechts één groot probleem heeft: ze kan geen winkel voorbij lopen zonder dat leuke jasje of die mooie schoenen te kopen. Rebecca werkt voor een tijdschrift 'Succesvol sparen' hoewel haar eigen financiële situatie een puinhoop is. De schulden stapelen zich in hoog tempo op, evenals de dreigbrieven van de bank. Ondanks haar groeiende paniekgevoel blijft Becky vrolijk en optimistisch. In haar dromen ziet ze zichzelf de loterij winnen, of blijkt de bank een vergissing te hebben gemaakt, waardoor al haar problemen in één klap worden opgelost. Maar de werkelijkheid is anders!

Rebecca Bloomwood ontvangt als ze afgestudeerd is gratis 2000 pond aan krediet bij de Endwich Bank. Helaas kan zij zich hier niet aan houden met alle mooie jurkjes, schoenen, tassen en noem het maar op. Haar schuld loopt alsmaar op. Derek Smeath probeert alsmaar contact op te nemen met Rebecca maar in smoesjes verzinnen is de beste. Ondertussen werkt ze als journaliste bij Succesvol sparen. Op die manier ontmoet ze Luke Brandon, een vreselijke man die ze steeds maar weer tegenkomt.

Shopaholic is echt een boek wat je gelezen MOET hebben als je van chicklits houdt. Het boek leest heerlijk makkelijk weg waardoor die binnen een paar dagen uit was. Doordat ik de film 'Confessions of a Shopaholic' al gezien heb (een stuk of 100 keer) waren veel momenten heel herkenbaar en zag ik precies voor me hoe het moment ging. Ik vind de verhalen van Sophie Kinsella echt hilarisch en ik ben van plan nog veel boeken te lezen van haar.

Wat vind jij van de Shopaholic serie?

2 opmerkingen:

  1. Ik vond enkel het eerste boek echt leuk. daarna werd het een beetje dezelfde koek... :s

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh, dit boek is zo leuk! Ik heb alle boeken van de serie gelezen, vond ze echt geweldig. Leuke blog heb je trouwens! X

    BeantwoordenVerwijderen