donderdag 29 oktober 2015

Gelezen: Winter in New York - Chantal van Gastel

Chantal van Gastel is absoluut één van mijn favoriete schrijfsters. Ik was dan ook dolblij toen ik ontdekte dat er weer een nieuw boek zou worden uitgebracht. Maanden moest ik er naar uitkijken. Dinsdag 13 oktober was het dan eindelijk zo ver, Winter in New York lag in de winkels. Na stage ging ik meteen naar de Bruna toe om er eentje te bemachtigen. Ze hadden het boek nog niet eens uitgepakt, ik was dus de eerste gelukkige bij de boekhandel. Ik wilde Winter in New York graag meenemen op vakantie dus ik moest nog even wachten, maar hij is uit. Wat een heerlijk boek is het weer! Lees mee voor mijn review.

Vorig jaar kwam 21 Zomers al uit met meerdere korte verhalen. Wat was dat leuk om te lezen. Heel fijn voor om vakantie en met een lekker zomers gevoel. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik ontzettend benieuwd was naar dit vergelijkbare boek maar dan in winterse sferen.

Kinderen schaatsen rondjes, met rode wangen van de kou. Ouders moedigen hen aan, houden hun in wanten verpakte handjes vast op het ijs. Kerstliedjes schallen uit de speakers en mensen verzamelen zich rond de vuurkorven rondom de ijsbaan. Ze slaan dekens om hun schouders en warmen zich met glühwein of warme chocolademelk. Jonge koppeltjes hebben alleen oog voor elkaar. Het is kerstavond.
It’s the most wonderful time of the year. Winterse gezelligheid, sfeervolle lichtjes, de magie van kerst en de kracht van vriendschap en liefde. Met deze hartverwarmende verhalenbundel brengt Chantal van Gastel uren leesplezier voor de lange, koude winteravonden.
In Winter in New York verwacht Lois haar relatieproblemen te kunnen ontvluchten in de meest geweldige stad ter wereld. Maar een sneeuwstorm verstoort haar plannen. In Stop! brengt de kerstgedachte Mia op heel andere ideeën voor haar toekomst. Tess wordt gestrikt als kandidate in de succesvolle tv-show Love Shack waarin verre liefdes met elkaar herenigd worden. En in Een kerstbelofte staat Janna er na het verlies van haar grote liefde helemaal alleen voor op kerstavond. Of toch niet?
In eerste instantie vond ik het eigenlijk jammer dat het allemaal over de kerstperiode ging, het is immers herfst en ondanks dat de eerste kerstcollecties bekend worden gemaakt en de versieringen in de winkels liggen, is het nog best ver weg. Toen ik begon in Winter in New York moest ik daar nog een beetje aan wennen, zeker omdat ik begon met lezen in een subtropisch zwembad. Maar al gauw genoeg kon ik me helemaal vinden in het boek. Ondanks dat ik nooit in New York ben geweest, word je meegenomen door alle fijne omschrijvingen van de stad en sfeer. 

Het is een heerlijk boek met het lange verhaal Winter en New York en daarnaast nog een paar korte verhalen. Je leest het zo weg en kon er helemaal bij wegdromen. Het enige nadeel: hij is zo snel uit, het is zo'n geweldig leuk boek dat ik baalde dat ie al uit was. Maar hé, laat dat niet zien hoe fijn het was om te lezen? Heel fijn dus! 

Winter in New York is absoluut een aanrader! Om je helemaal goed in te kunnen leven is het misschien het leukste om het boek rond kerst te lezen, maar ook nu is ie erg leuk!

Winter is New York is nu bij onder andere Bruna verkrijgbaar voor €14,99.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten